For Max, faithful to Sophia for seven years, it's a hard knock. Jean, his best friend, tries to console him... Though he doesn't share his principles, he understands Max. It's terrible to be back on the pick-up scene; Max had thought himself beyond all that. Jean doesn't let up, he doesn't want him to go under. But he really lays it on thick every time Max seems on the upswing and things with Sophia seem better. He causes him to doubt anew. One wonders what his game is. Does he want to push Max off the brink ? Happily, this is a comedy.
"The story revolves around a woman we never see, "Sophia". We've barely put a face to this lady when we start questioning the very possibility of her existence. The Greeks knew this long ago. Like the prophet Tiresias, one must be blind to see the truth. Be wary of appearances, revelation lies elsewhere. The viewer finds himself in the same situation as Max, for whom the confusion of fiction and reality becomes tragi-comic. The ultimate irony, is when the truth is revealed by the intervention of Vita, herself a true dissembler. It is through artifice that we discover the truth, or rather "wisdom"... like the muses of time past..." (Arnold Barkus)