The story of a crime in which the weapon is a novel. Edward and Nicolas have been friends for thirty years. Edward is English and a renowned publisher. Nicolas is French and a best-selling author. But one day, Nicolas brings Edward a manuscript and urges him to read it because this one is "different", he says. "It's personal". From the first pages, Edward finds a moving, intense novel in a new style but the more he reads, the more horrified he becomes.The manuscript that he has in his hands is none other than the story of a crime committed thirty years earlier, a terrible secret that has haunted Edward since that time because he was, involuntarily, one of the actors in it. And, in the manuscript, the guilty party inadvertently reveals his identity: Nicolas Fabry, his close friend. Edward, aware that this book will bring his friend fame and fortune, realizes the possibility of using the book's enormous potential to take his revenge. Without no apparent violence, the highly respectable Sir Edward Lamb gradually sets up the most incredible and inflexible plot.
"You tackle your first film differently depending on whether you're twenty or fifty. For my first feature, I wanted to make a classical film, uninfluenced by current trends. "Limited Edition" is a tale of revenge, a relentless plot with an eternal theme. For the same reasons, the rhythm of the tale is unusual: the story starts slowly, without the audience knowing whether it will be a comedy or a drama, and then speeds up and closes in like the jaws of a trap. I believe life is like this, full of expectations, illusions, false leads and cruelty. Therefore, I wanted the audience to continually be with the manipulator, played by Terence Stamp, who is present in every scene." (Bernard Rapp)