Southwest Ireland. Since time immemorial, every year when school starts again, the schoolboys of Ballydowse declare war on those of Carrickdowse. This year, the troops are commanded by two of the most valiant chiefs ever: Fergus with the Ballys and Geronimo with the Garricks. At the first battle, the Ballys take a prisoner which inspires Fergus with a brilliant idea: get the prisoner punished by his own parents and, to do that, what could be easier than ripping off all his buttons?