"Marie is a character straight out of a novel. She's an actress who inspires me. Who surprises me. As a child, she was already enigmatic. She used to say (probably to provoke her father) that she would either be a woman of independent means or a courtesan. She failed on both counts. There are elements of Bonnard and Klimt in her. You never know who you're dealing with. With Gélin, she appeared as a fragile and deadly woman. Magnificent. As for writing, I steal unashamedly. Marie gave me ideas. Great actors often have very good ideas. If I can make them my own, I take them without remorse. I made my own favorite actress. That's what's known as conscientiousness."