Until today, the well-known novelist Simon Polaris apparently had everything to make him happy, including a wife and two kids. But if he hides a revolver in his drawer, burns his desk chair, pays a visit to his wife's lover, savagely bites his dentist, and finally holds up his psychoanalyst, that's because he's out of sorts. Very out of sorts. At age 48 he feels blocked, as happens to everyone some day or other. It can be useful, when that day arrives, to be as clear-sighted and scornful as Simon.
I'd directed a few commercials, and the more ads I did the more I wanted to do fiction. The young producers at Elisabeth Films sent me the novel. I was myself experiencing a block with a capital B, a kind of mid-life mini-crisis. And that's exactly what "Kennedy and I" was about, someone who was asking himself the same questions, though written in a specific, novelistic way. Yet it went from specific to something completely universal. So I fell in love with it immediately. Then I waited for a month to see if it was just a passing fancy. But every day of that month was governed by desire – I couldn't get over that book.