Jacques, a sound engineer, has been living in Paris’ chic Buci neighborhood for years. A few months back, his wife left him and his newfound bachelor life now seems to have slipped into monotony and torpor, his time divided between work, the local bar and his messy apartment.
They start living together and he is suddenly torn between past and present. Jacques decides to hasten things and to escape to Brittany and catch up with Ralph, an old friend. He accepts to take Laura along, but perhaps Jacques is no longer naïve or generous enough to feel like a teenager again and to let himself get carried away by his new love affair.