Jeanne lives in a house in the suburbs with her mother Louise. The two women get on well together. Louise earns her living by looking after children. Jeanne is half-heartedly looking for a job.
One day, while checking job offers on the Internet, Louise believes that fate has come knocking at her door.
She harbours the hope of getting her daughter a job with Samuel Bleistein, a famous lawyer whom she knew in her youth.
Jeanne's and Bleistein's worlds are light years apart. However, they'll be set on a collision course because of an incredible lie that Jeanne puts together.
The film is a story of this lie that will become the biggest news and political story of recent times.