Barbara is a filmmaker who has been working in the prison environment for a few years now. She is preparing a film written and directed by long-term inmates in a prison in the projects around Paris.
Twice a week, Barbara goes to the prison where she shoots interviews with the inmates which will serve as a basis for the writing of their screenplay. But Barbara has encountered Michel, one of the inmates of the group. Their love affair will lead her to break the law.