Béranger, about fifty, prepares his Sunday lunchtime meal. The door bell rings: it is Zora Medioui, a neighbour, who received a letter. Not knowing how to read, she asks kindly, then emphatically, for Béranger's help, who discovers that the son of Zora is a AIDS-patient. He is in terminal phase in the infirmary of the prison of Baumettes.