Part two of "Jeanne la pucelle", "Les Prisons," concerns the sad aftermath of Jeanne's defeat at Orleans. Jeanne is sent to prison, where in two separate trials she is tried for heresy and impersonating a man, with both her life and the sanctity of her mortal body at stake.