A Frenchwoman is taken hostage by an African tribe for months - can she escape ? Based on the ordeal of Françoise Claustre, who was taken hostage – along, after a year, with her husband – by the Toubous, a nomadic tribe in the African desert (Chad), between 1976 and 1979.