In 1907, in St Petersburg between the two revolutions, the young and carefree Natalia has everything she needs to be happy : a lovely little son, a rich husband who allows her to live as she chooses, and lovers who desire her... However, one afternoon, at the bird market on the banks of the Neva, a chance encounter with a stranger and a simple wish confided to a bird change her peaceful life forever...
"(...) With Sandrine Bonnaire proving once and for all that she has the talent to take on any part and William Hurt lending more weight than ever to his bemused tranquility, Bardawil's film is a throwback to a kind of cinema that stresses complex emotions and the modest lyricism of romantic confrontation. We are immediately and willingly carried off by this passionate story made all the more interesting by its total lack of showy period trappings. (...) Such rare entertainment should not be missed."