One after another, they arrive back at their father’s house: François the architect and his two sisters, Florence and Caro, paying a last visit to the family home where they grew up, before the place is bought by the state. Soon, high speed train tracks will be laid over the property built by their father, a former road worker who went into business and died in a fall from the roof. Their mother is away, nursing her endless ailments in a home for the elderly. It’s a happy reunion. Over the weekend, the ties that bind the brother and sisters are laid bare. François and Florence slip back into the same old gestures, the overtly sensuous gestures that irk him but which she forces on him. Ties rooted in their childhood, known only to them.
The film asks questions like an investigator going through a checklist. What is this thing we’ve been told about since time began, this thing called love? What is the love between a brother and sister? How do two people come to love each other so much? How does a platonic love between two children one day turn into an absolute, carnal love? We are looking at a gigantic love, lives burned by too much love. If they love each other so much, it must be because someone made them love each other so much. I think that is the only answer I’ve really given. (Jacques Otmezguine - excerpt from press kit)