Thinking that the invasion of insects that closed down his snack bar is a divine sign, Alain decides to go on a pilgrimage in the hope of meeting Jesus. He takes to the road in his van. Along the way, he picks up Gerard, an old man pushing a wheelchair in which his strangely inanimate sister, Marie, sits.