The only person that remains for Abel to trust is Eric, and though they develop a pseudo-father/son relationship, rather than the master imparting his wisdom to the apprentice, Abel keeps Eric out of his schemes and even encourages him to walk the straight and narrow. Classe tous risques was made and released right on the heels of Godard's Breathless, the film that would make Jean-Paul Belmondo a star, but without seeing the actor as Eric Stark, you don't really see the true depth of his talent. It's interesting that in the Godard film he played a swaggering wannabe gangster, wowing audiences with his macho posturing, but in Sautet's movie, when he's playing the real thing, the character is far more self-assured and practically meek. He doesn’t have to show off, nor does he have to hide his sensitive side. He's good with the kids, and his romance with Liliane is sweet. Though Belmondo would often trade on the cool image Breathless earned him, Classe tous risques proves there was more to him than bravado.