The catalyst for this action melodrama is 100,000 dollars---actually 100,000 dollars worth of guns and ammunition, unknowingly transported to African insurrectionists by truck driver John Steiner (Reginald Kernan). Fellow trucker Hervé Marec (Jean-Paul Belmondo) teams with his girlfriend Andrea Parisy to hijack the shipment. La Betterave (Gert Frobe), head of the trucking company, offers Kernan a large reward for the return of the truck and its contents...