In 1964, Arthur C. Clarke, the co-writer of Stanley Kubrick's on 2001: A Space Odyssey, reveals his vision of the future. By revisiting the signal transmitted by the first cathodic images, this VR experimental film literally plunges us into the sound and visual matrix at the heart of this achive. I Saw the Future allows spectators to submerge themselves in a three-dimensional space echoing the futurist predictions of a visionary and humanist scholar.