In the way of Godard's One+One, Making Heretics unravels the backstage of creation, around three avant-garde artists united for the first time at an art residency: French poet Anne-James Chaton, British guitarist Andy Moor (The Ex), and Thurston Moore from American cult band Sonic Youth.