Alexandre Taillard de Worms is tall, magnificent, a dashing man attractive to women and, incidentally, Minister of Foreign Affairs in the land of the Enlightenment: France. His silver mane and his robust athlete's body are everywhere, from the United Nations tribunal in New York to the powder keg of Oubanga. He admonishes powerful men and invokes the finest minds in order to bring peace and calm the trigger-happy - and to justify his aura of a future Nobel prize for cosmic peace.