Some bad news has just arrived: profoundly nearsighted, Arnaud has to wear glasses. And not any ordinary glasses: an unrefined frame which unsticks his ears and pinches his nose, glasses so thick that his eyes seem no more than two little black spots. These hideous lorgnettes, Arnaud does not like them and he prefers by far the vague and protean world of his nearsightedness, a world populated with monsters, unicorns and the other fancies which appear according to his fertile imagination.