One day, Julien and Manu attempt a vague hold-up. With the police hot on their heels, they decide it would be a good idea to hole up in the retirement home, even if it means terrorizing the occupants. Needless to say, the police round them up an hour later. In normal circumstances, everything would then have returned to normal. But the elderly folks, normally cut off from the rest of the world, have suddenly had their interest aroused. And so these people who hardly ever left the retirement home now head off into town, in order to find out more about the two kids ...