Antoine, student in a conservatoire, is hired for the summer as guard in a very rich retirement home. He meets Louise, an old lady, who was a concert performer. Louise and Antoine are going to be bound by a profound friendship, connected by their common passion. As the days pass, Antoine dedicates time to Louise, which is not to the taste of the manageress of the establishment, Mrs. Revol.