In the heart of a heat wave, in the room of their geriatric hospital, Isabelle and Gisèle, eighty-two and ninety-five years, are engaged in a sneaky fight of seduction to be the one who will appear in the television report with the President of the Republic. This one will arrive at any time to announce on direct, and by holding the hand of the one of them, the implementation of the big national plan of air conditioning of the geriatric hospitals.