A mother and daughter, Esther and Deborah, during a Purim celebration meal, experience a strange evening. Food fills the space, then the mother's dreamlike journey begins with a film of her nephew's Thania (the women's evening that begins the wedding festivities). Her solitary journey takes her back in an instant to her previous life: that of Algeria, of her own marriage, a real fairy tale. The return is violent. Deborah also knows it.