Anne Vernon and Louis Jourdan play Francoise and Henri, a happily married Parisian couple. Despite his marital bliss, Henri decides to embark on a brief romantic fling. In answer to his infidelity, Francoise moves to the Bohemian artists' community, where she nearly succumbs to the charms of a scruffy existentialist (Daniel Gelin).