He is a French taxi driver in Lisbon carrying the scars of a wife's infidelity that ended in tragedy when he found her with his lover upon returning from the war. She is a French woman in trouble with the law and she has a police inspector on her tail. They fall passionately in love, but because of his past he is not able to trust that she is not using him to escape the police. She must choose between escaping with him and remaining under a shroud of doubt or turn herself in to prove that she indeed loves him.