Charles Renoir is in hospital for tests. He thinks that he has a serious illness. He is welcomeb by a nurse, Janine who shows him around the establishment. Unfortunately for Renoir, there are no single rooms left. Janine puts him in a room occupied by a provocative old grouch, René Bertillon. From then on, Bertillon is obsessed by a single idea : making Renoir's life hell....