Sometimes the story that a journalist is assigned lands him with a boring tale. That's what François believes when he is given the job of writing about a "worker"'s life. When he meets the man, he discovers that the man's wife has just left him and moved back to her mother's. The newsman and a friend of his take the poor man out on the town to comfort him. The reporter also interviews the woman who is making the worker's life difficult and even finds a way to fix things up between the couple.