1971: Guinea, thirteen years after independence. A revolutionary storm is brewing on the streets of the city of Fria. Somewhere near Conakry... Children play, far from the adults' worries. The gigantic land stretches from the savannah to the marshes. In this mosaic of people in conflict, Jacques leads his warriors though an Africa that has been torn apart, where only children and the elderly have kept a innocent look in their eyes. Beyond the taboos and laws governing the country, Jacques and Madiou, the little African boy, will experience the trial of friendship and parting.
"I lived in Guinea for eleven years. In 1973, we left the country for good to return to France. It was a nightmare. Forced out of childhood and torn away from the African community, in France, I discovered hypocrisy and indifference, the consumer society, prefabricated goods... My world shrank away to nothing. For me, the savannah turned onto a children's playground with a swing and a sand-pit. Behind the bars of the old school in the Aveyron area, I dreamt of Africa. I always wanted to return to Guinea but something held me back. Apprehension perhaps, the fear of seeing the reality of my dream. This inner urge, that grew richer over the years, became so great that I had to write a story to fulfil it . A film."