Jérôme lives in a hotel and is preparing for his final examinations, after which he will be through with school and will be free to begin at some career. Jeanne, his girlfriend, is in a similar situation. It is difficult to tell if Jérôme is lucky in his friendship with Albert, a rambunctious, driven, playful boy with an excess of high spirits and a serious shortage of thoughtfulness. However, whenever Albert appears in his life, it is difficult to deny him anything: it takes far too much energy. In one weekend, this troublesome visitor will have rearranged everyone's lives decisively, including his own.