Taken hostage by the redoubtable maffioso Dr, Syriane, eighty years, develops during its detention a disease which shows to be the debuts of a cancerous tumor. Doctors and scientists, under Dr's supervision, confirm the diagnosis. The tumor is a human foetus the fast growth of which announces the birth of a little boy in twenty-four hours. Dr Reich, father André, imam Ibn Taleb and rabin Salomon, meet as a matter of urgency to oversee this mysterious and unexpected birth.