It begins at the end of a long night in Paris, a night full of wine and shared memories. They recount stories until their thirst is slaked, until it is so late that it's time to part, each to his own home. But the desire to stay together wins out ; without so much as a word, they try to prolong the special moment of intimacy, they try to stop the clock by rushing headlong into a hurried departure on a boat named "Passion".
They are a threesome. Delphine is a tall redhead with an open, ringing laugh - and a baby named Léon. Daniel is now forty, which means he was twenty in the 1970s, the decade of his dreams that he still finds amusing. Fernand is younger, at twenty-seven ; he stands six foot three, weighs 220 pounds, has a generous physique and everything that goes with it. His love of the ocean overwhelms him, while his laughter sometimes sinks him. In search of happiness, the threesome expose themselves, revealing little by little what they sought to hide, drawing out a loneliness greater than their own only to reject it, like magnets that attract and repel. Eventually the time to return has come - they close the chapter, take up where they left off, face everyday reality, decide to part... ever so slightly bruised...