That year, peace, love and death erupted all at once in the village. Virginie, on one and the same day, discovered that Maurice, Anne and Jacques were all in love with her. Anne, the young, beautiful and serious-minded lover with light eyes, Maurice, the whinsical young man who barely survived life's hard knocks, and handsome Jacques, who was so positive and efficient that he was almost romantic... After the summer's drama was over, and when the violence and pain had subsided, Virginie, now far away, wondered whether those three people were not three facets of a single person blended into one, who had been devoted to her and her alone for those few weeks... As a first love it was ideal, tender as a woman, tender as a man, at once gentle-and volent, peaceful yet destructive...