Delphine, a young secretary who lives in Paris, has her holiday plans upset when her fiancé and then her friend dump her. Half-heartedly, she agrees to accompany another friend to Cherbourg, but upset, she soon heads back to Paris. After an equally fruitless trip to the Alps, she heads for Biarritz, where she overhears the tale of the Green Ray. Lonely and unsure what to do, she tries to fill time, little thinking that the Green Ray will soon change her life...