Frédéric (Bernard Verley), a young, successful lawyer, is happily married to Hélène (Françoise Verley), an English teacher, and father to one child, with another on the way. Still, something eats away at him. While going through his day, Frédéric begins to ponder the times before he was married, when he was free to be with any woman he wanted and could feel the deep satisfaction of anticipation while he chased them. At one point in the film, he has an elaborate fantasy where he possesses a magical amulet that causes all women to bow to his will (the sequence features actresses from previous "Moral Tales"). These thoughts do not distress Frédéric though, as he sees these ideas as a reflection of how true his love to his wife is.