A bitter-sweet sentimental comedy. The friendship between two girls. Marie is Swiss, Filipa is a Portuguese origin. One is an eternal student. The other is getting married. After Marie's love affair breaks up, Filipa suggests they spend a month together in Portugal in her family. A place full of peace as well as personal and cultural conflicts, happiness as well as grief, and chance encounters. A time in their lives when they have to make a choice. Sometimes it makes them giddy.