"Les Rendez-vous de Paris" is made up of three romantic tales set in different areas of Paris. The first, the suspenseful, comical and malicious "Le Rendez-vous de 7 heures" is set in Montparnasse and Beaubourg. The second, "Les Bancs de Paris" is a surprising journey through the numerous, often unknown, gardens and parks of the city. The third, "Mère et enfant 1907" takes us to the Picasso museum and the Marais district, revealing two wonderful young actors in an amorous chase sequence. This triptych unites all the themes that Rohmer's fans cherish : seduction, the elegance of language and the love of a city : Paris.