Thomas, a fisherman from Guilvinec, has fallen into every possible addiction. Exhausted and destroyed by losing custody of his daughter, he decides to go cold turkey at sea and start over. But once out on the water, fishing doesn't go as planned. The total absence of fish in the Mab an Tarz's nets causes Thomas and the crew to drift away.