Marie (Emmanuelle Beart) is a prisoner at the time she sees a performance by a theatrical troupe. After the show, she goes up to speak to one of the players, and this leads (without her knowledge) to her being chosen to participate in a special program. It seems that the troupe is a special halfway house for "reformable" prisoners, and Marie is to be paroled to them. Streetwise and tough, the former prostitute and addict Marie at first resists this high-minded program, but eventually discovers that it works for her.