Ilias Apostolou, a young furrier who has had a hard time under the dictatorship, leaves Castoria in 1971 to emigrate to France, where he hopes to join a distant relative of his, Gerassimos Tzivas, who has been living there since 1950. With him, he takes nothing from his homeland but a photograph of a person that he finds on the pavement. He asks Gerassimos to help him in finding work in Paris. A misunderstanding around the photograph, however, sets off a series of dramatic events.