In Marseille in 1815, Mercédès Herrera is in love with Edmond Dantès, a young sailor destined for a brilliant future. The victim of a betrayal, Edmond is falsely accused and thrown into the Château d’If. Mercédès tries to save him, but fate separates them forever. Devastated, she has only one goal left: to take revenge on those who destroyed their lives. To achieve this, she will become... the Countess of Monte Cristo.