During the Battle of Actium, Octavian, Julius Caesar’s adopted son, faces off against his rival Mark Antony, a powerful general and Cleopatra’s lover. Drawing on historical and archaeological sources, the AI-generated imagery offers an immersive dive into the battle that gave rise to the Roman Empire.