This iconic statue was a gift from France to the new-born American Republic and was the first crowd-funded monument of all time. A symbol of emancipation and freedom, which took two decades to be completed. The film features original 3D virtual reconstitutions of Auguste Bartholdi’s Atelier in Paris and travels back in time to bring viewers at the heart of the Statue’s original construction, revealing the founding ideals of our democracies.