« In the film, I reenact testimonies from Israeli snipers during the Second Intifada, embodied by a character filmed with a thermal camera. In a spectral closed setting, I question him. At the same time, in the privacy of my Parisian apartment, I probe my own responsibility in the ideological fabrication of violence. »