Alert: a tiger has escaped from the zoo. Alice's school is forced to close its doors and round up the pupils for a head count. But Alice is nowhere to be found. Mathis, a supervisor who knows her well, sets out to find her. Previously seen as a zebra by her classmates and the institution, Alice is now asserting herself as a tiger.