In May 2021, an assault reawakened my childhood memories. I decided to go to the United States to find my mother, after 10 years of silence. Meanwhile, Michelle was preparing to leave everything behind to change her life, yet again. What She Do is an intimate, cinematic story shot between the forests of Maine and the mountains of Cantabria in Spain.