Homo Gastronomicus deciphers cuisine through history, science, culture, ecology and economics. Like an illustrated encyclopedia, Homo Gastronomicus creates a new graphic grammar to serve pedagogy. Animated maps, historical reconstructions, dynamic botanical plates, laboratory experiments, Homo Gastronomicus takes the great products of cuisine and tastes them in a documentary collection that explores elsewhere through the local.