A descendant of the Ptolemaic dynasty, Cleopatra VII was the heir to three centuries of intrigue, conspiracy, and murder. This lineage of Greek origin successfully adapted its traditions to the customs of Egypt. Spotlight on her troubled reign, which ended with the Roman conquest of Egypt, an event that marked the end of the Hellenistic period.