35-year-old single farmer Julie hires African immigrant Djibril to help on the farm. What's more, she also asks him to pose as her boyfriend. Anything to put off her mother Huguette, who has just moved into the house and is nagging her about finding a husband. Although willing, Djibril is in over his head with the farm work, and not keen about lying to Huguette, which annoys strong-minded Julie.
A series of strange situations ensues, much to the consternation of Huguette, who is convinced that, despite their cultural and personal differences, Julie and Djibril are made for each other.