Erica Faure (Julie de Bona), 41, is a successful crime novelist. Returning to her hometown to clear out her deceased parents' house, she discovers the lifeless body of Alexandra, her childhood best friend, her veins slashed. Convinced that it was not suicide, Erica embarks on an investigation where past and present intertwine. However, it is her encounter with Captain Patrick Saab (Grégory Fitoussi) that will turn her life upside down.